DANSDOCENT
Met ruim 10 jaar ervaring in het lesgeven aan doelgroepen in het P.O. en V.O. onderwijs, het amateurveld en het professionele gebied richt ik mij momenteel op het geven van diverse workshops op scholen en het lesgeven aan studenten van mbo en hbo-dansopleidingen.
Ik ben altijd opzoek naar het vernieuwen en uitdagen van mijn kennis en vaardigheden, door dit te delen met mijn studenten en hun kennis daar in mee te nemen en van te leren vindt er een constante ontwikkeling plaats.
Onderstaande methodes pas ik toe in mijn lessen:
Physical Dynamics – Dynamic Movement
Tijdens de kunstopleiding kreeg ik les in de trainingsmethode Physical Dynamics, deze trainingen boden mij al snel meer mogelijkheden en diversiteit om mijn eigen danslessen en identiteit als docent vorm te geven. In deze vier jaar werd er onderzoek gedaan in de trainingsmethode en onderzocht ik de mogelijkheden in mijn lessen binnen het amateur werkveld.
Om deze training te blijven vernieuwen integreer ik diverse floorwork technieken om zo de dansstudenten voor te bereiden op het brede werkveld.
Hiervoor volg ik intensives en workshops van docenten die mij zowel didactisch als fysiek inspireren.
Ik geef diverse trainingen om deze lessen meer bekendheid te geven en de combinatie van training en dans interessant te maken voor zowel het binnen schoolse als het buitenschoolse werkveld of culturele sector.
Meer informatie over de Physical Dynamics en het onderzoek: https://www.youtube.com/watch?v=6G0KLNzc4MA&t=558s
Dans Vaardig
We leven in een continu veranderende maatschappij. Kinderen worden vanaf jonge leeftijd voorbereid op een arbeidsmarkt waarin arbeidsprocessen zich voortdurend vernieuwen en waarvoor specifieke competenties nodig zijn. Men moet leren vaardigheden te ontwikkelen waar alleen de mens over kan beschikken voor taken die te complex zijn voor computers. Vanuit onderzoek heb ik in 2017/2018 een product ontwikkeld om vier van deze vaardigheden: creativiteit, probleemoplossend vermogen, samenwerking en communicatie in dansimprovisatielessen voor 7/8-jarigen te integreren in het primair onderwijs of daarbuiten. Het product is dan ook bedoeld voor (dans)docenten van de doelgroep 7/8-jarigen.
Na het ontwikkelen van het product en het uitvoeren van een succesvol onderzoek pas ik deze methode nog steeds toe bij het geven van dansimprovisatie lessen in het Primair Onderwijs. Het product en de lessen blijven in ontwikkeling om aan te blijven sluiten met de actualiteit en de behoefte van kind en school. Naast het plezier bij het geven van de lessen kan ik hiermee een steentje bijdragen binnen het kunstvak dans.
Vragen over de lessen, het product of benieuwd naar de inhoud? Neem dan hier contact op